Pravidla poháru konstruktérů
31. 10. 2013
Pohár konstruktérů 2014
Pravidla závodu: změna
Letošní ročník bude vypsán na 5 zavodů z čehož bude klasifikováno 5 nejlepších závodů každého závodníka.
Počet účastníku při závodě a rozdělení do skupiny (skupiny budou rozdeleny losem):
účastnici:
1-4 : závod bude zrušen nebo přeložen.
5-6 : jedná skupina a není co řešit
7 : dvě skupiny 3 a 4, z každé nebude postupovat jeden, takže finálová
skupina bude pěti členná a zbylí dva si dají samostatný závod na 500m
8 : obdobně jako u 7-mi účastníků ale finále bude už v 6 a zbyli 2 zase závod na 500m
9 : dvě skupiny 4 a 5 postupuje 6 (zkaždé skupiny 3) a zbylí 3 jedou o další pořadí na 500m
10-12 : dvě skupiny a tady je to jasné – finále vždy jede šestice a zbylí o další pořadí už na 1500m.
12- více: rozděleno na 3 skupiny např. 4-4-5, 4-5-5, 5-5-5 atd. - finále vždy jede šestice a zbylí o další pořadí už na 1500m.
Bodování:
1.místo…..13 bodů
2.místo…..11 bodů
3.místo…..10 bodů
4.místo….. 9 bodů
5.místo….. 8 bodů
6.místo….. 7 bodů
7.místo….. 6 bodů
8.místo….. 5 bodů
9.místo…. 4 body
10.místo..... 3 body
11.místo..... 2 body
12.místo..... 1 bod
1 bod tomu, kdo zajel nejrychlejší kolo v kvalifikaci
1 bod tomu kdo v daném závodě zajel nejrychlejší kolo a to bude platit pro oba finálové závody.
Body se budou počítat do SCALEXTRIC CUPU 2014
Postavení na startovním roštu:
Pojede se na 3 minuty, s tím že se započítává nejrychlejší kolo a podle času se postaví auta na start.
Kdo zastaví kvalifikaci ovladačem, jde na poslední místo na startovním roštu v závodě.
Kvalifikační závod:
1000m s tím, že bude povinné 2x projet boxem (ne v nultém kole), všechny průjezdy se mohou učinit v jednom kole . Závod bude možné zastavit pouze tehdy, dojde-li ke kolizi a viník bude penalizován ( faulem ) bude viník potrestán průjezdem boxem do 3 kol.
Finálový závod:
2000m a tady bude nutné projet 4x boxem (ne v nultém kole), všechny průjezdy se mohou učinit v jednom kole . Závod bude možné zastavit pouze tehdy, dojde-li ke kolizi a viník bude penalizován ( faulem ) bude viník potrestán průjezdem boxem do 3 kol.
závod o další umístění pojedeme na
1500m a tady bude nutné projet 4x boxem (ne v nultém kole), všechny průjezdy se mohou učinit v jednom kole . Závod bude možné zastavit pouze tehdy, dojde-li ke kolizi a viník bude penalizován ( faulem ) bude viník potrestán průjezdem boxem do 3 kol.
Při kvalifikaci a závodu bude možné s autem manipulovat tzn. vyčistit gumy, kartáčky a to vždy v boxu pokud se autíčko zastaví na dráze a není schopno jízdy, nasazovač ho dá bokem dotyčný si pro něj dojde a opraví nebo vymění za druhý vůz a nasadí na nejbližší nasazovací místo, pokud se to stane před startem ( myšleno průjezdem přes počítací čidlo ) tak musí nasadit vždy vzad, pokud po průjezdu tak v před na nejbližší nasazovací místo.
Popis faulu:
nedání přednosti (výjezd z boxu, výhybky, křížení stop )
vyžduchnutí vozidla před sebou
bude viník potrestán průjezdem boxem do 3 kol.
Jak získat faul:
viz předchozí odstavec
mylným nebo neoprávněným zastavením závodu na ovladač
za faul není považováno zastavení závodu na ovladači z důvodu bránicího stojícího nebo vypadlého vozidla v jízdě.
za faul není považovánotaké pokud jedou dvě auta vedle sebe a jedno vyhodí smykem v zatáčce druhé
Auta:
Scalextric digital. Karoserie orginální, nemusí mít interiér vozu, ale musí mít sklo (u dražších modelů aut). Motorek orginal scalextric 18 tis rpm.
Jezdec může do poháru přihlásit dva vozy a z toho bude jeden záložní a řádně označen. Druhý vůz bude použit jen v případě závažné poruchy prvního vozu. Na dalším závodě už by měl opět být použit vůz první.